Dynamic Testing

Publicaties

Dynamic Testing & Cognitieve training

1996-2005

  • Resing, W.C.M., & Roth-Van der Werf, G.J.M. (2003). Teaching children to think inductively: Looking through the theoretical mirror. Educational and Child Psychology, 20, 52-63.
  •  Resing, W.C.M., & Roth-Van der Werf, G.J.M. (2002). Learning potential assessment and cognitive training in inductive reasoning: emergent relationship? In: G.M. Van der Aalsvoort, W.C.M. Resing & A.J.J.M. Ruijssenaars (Eds.), Advances in Cognition and Educational Practice Volume 7. Learning Potential Assessment and Cognitive Training (p.175-208). New York: Elsevier Science Ltd.
  • Roth-van der Werf, G.J.M., Resing, W.C.M., & Slenders, A.P.A.C. (2002). Task similarity and transfer of an inductive reasoning training. Contemporary Educational Psychology, 27, 296-325.
  • Resing, W.C.M., & Slenders, A.P.A.C. (1997). Training inductive reasoning skills: development of a structured training procedure. In J.H.M. Hamers & M. Overtoom (Eds.), Teaching Thinking in Europe. Inventory of European Programmes  (pp. 143-147). Utrecht: Sardes.
  • Resing, W.C.M., Verbraeken, J.C., & Slenders, A.P.A.C. (1997). Denktraining: kinderen leren hoe te redeneren. Nederlands Tijdschrift voor de Psychologie, 52, 207 – 219.
  • Slenders, A.P.A.C., & Resing, W.C.M. (1997). Leerpotentieelonderzoek bij allochtone leerlin­gen: een eerste verkenning met de Leerpotentieeltest voor Inductief Redeneren. Pedagogische Studiën, 74, 183-196.
  • Klauer, K.J., Resing, W.C.M., & Slenders, A.P.A.C. (1996). Cognitieve training voor kinderen. Ontwikkeling van het inductief redeneren bij kinderen. Göttingen: Hogrefe Verlag für Psycholo­gie (p. 1-104).